Thuisadministratie – papierwerk of digitaal

Wat voor de één goed te doen is, is voor de ander een opgaaf. Veel (overheids)diensten gaan over van papier naar digitaal. Voor digibeten een nachtmerrie. Het Venster helpt eenmalig of structureel bij vragen die betrekking hebben op betalingen, ordenen van post, invullen van formulieren, aanvragen van toeslagen, het opstellen van een brief en dergelijke. Komen we er samen niet uit, dan zoeken wij naar andere hulp.

Zo kan een beroep op Het Venster gedaan worden voor bijvoorbeeld:

  • Belastingaangifte;
  • Aanvraag (overheids)toeslagen (huur, zorg e.d.);
  • Bijstand gemeente Nunspeet;
  • Overzicht financiën – budget opstellen;
  • Zorgkosten;
  • Schuldsanering;
  • WW aanvraag;
  • WIA-aanvraag;
  • e.d.

Op spreekuur bij de notaris

Soms al jong, of anders als we ouder zijn, krijgen we te maken met schenkingen, het maken van een testament, een erfenis en andere zaken met een juridisch karakter. Ook als kind kun je te maken krijgen met vragen over het regelen en beheren van de financiën bij opname van (één van) de ouder(s) in een verzorgings- of verpleeghuis.

De notaris wil u hierover gratis informeren en advies geven. Notariaat Pieltjes houdt op elke eerste dinsdagmiddag van de maand in Het Venster een spreekuur (van 13.30 – 17.00 uur), waar u met uw notariële vragen terecht kunt. Aan het spreekuur, met een gesprek van een half uur, zijn geen kosten verbonden.

Aanvragen

Hulp bij de thuisadministratie of het spreken van de notaris kan aangevraagd worden bij Het Venster, door het invullen van het contactformulier of door tijdens kantooruren te bellen naar (0341) 25 72 42.

Artboard facebook google+ instagram linkedin maps pinterest twitter vimeo youtube world